Pravidla klubové fotosoutěže
infoso

Cílem interní fotosoutěže je neustálé zlepšování jednotlivých členů v pořizování fotografií a jejich následných úpravách, hledání nových, neotřelých pohledů a kompozic, zamýšlení se nad fotografovaným tématem a posouváním hranic osobních i technických.

Základní principy

  • anonymita – volba soutěžních témat i hodnocení soutěžních fotografií bude probíhat zcela anonymně (anonymita tvůrců i hodnotitelů)

  • různorodost – každé téma bude jedinečné a umožní mnoho úhlů pohledu na jeho zpracování

  • pravidelnost – v průběhu roku proběhnou 4 kola interní soutěže

  • předvídatelnost – soutěž se řídí jednoznačnými pravidly popsanými v tomto dokumentu a publikovanými na www.

Informační prostor

Pravidla účasti

  • Účast v této soutěži je pro členy fotoklubu povinná

  • Pokud člen vynechá soutěžní kolo (nedodá soutěžní snímek), zaplatí mimořádný členský příspěvek 100,- Kč nebo zorganizuje společné focení pro ostatní členy fotoklubu.

  • Každý člen má právo a povinnost hlasovat v každém kole soutěže,
    pokud je přítomen na "hlasovací schůzce"

Odpovědné osoby (realizátoři)

  • Celkovou odpovědnost za realizaci soutěží má člen výboru "Manažer pro organizaci fotosoutěží", aktuálně Michal Zástěra. Nedopustí aby to spalo, zajišťuje aby byly splněny všechny potřebné předpoklady.

  • Pro každé kolo "Manažer fotosoutěží" (po dohodě s dotyčným) určí realizátora daného kola, který nebude v tom hlasovat, ale provede sběr soutěžních fotek a jejich přípravu k hlasování. K tomu mu "Manažer fotosoutěží" poskytne potřebnou součinnost.

  • Určení realizátora nadcházejícího kola proběhne na schůzce, kde bylo uzavřeno minulé kolo a kde bylo také zvoleno nové téma, tyto údaje budou okamžitě publikované na webu.

Termíny

  • Soutěž se koná čtyřikrát ročně, aktuální téma a termín budou na webu.

  • Vyhodnocení (hlasování) probíhá vždy na poslední pracovní schůzce kvartálu tedy v březnu, červnu, září a prosinci.

Shromažďování možných témat

  • Každý člen klubu může navrhnout téma "do zásobníku"

  • Návrh sdělí manažerovi fotosoutěží a ten jej ihned zaznamená do tabulky

  • Tabulka je zdrojem témat pro budoucí výběr hlasováním, zároveň zde jsou odděleně evidována témata, která již byla využita (zodpovídá manažer fotosoutěží)

Výběr fotografovaných témat

  • Proběhne formou anonymního hlasování na schůzce, kde bylo vyhodnoceno minulé kolo.

  • Nejprve dojde k výběru několika témat z celého zásobníku tak, že každý člen anonymně určí jedno téma (celkem půjde do dalšího kola max. tolik témat, kolik je přítomných členů)

  • Z množiny takto vybraných témat se anonymně hlasuje, přitom každý člen dostane lístek a na ten napíše tři čísla z množiny předvybraných témat.

  • V případě že není jednoznačné vítězné téma, hlasuje se už pouze mezi těmi tématy, která dostala nejvyšší (a shodný) počet hlasů, každý už dává hlas pouze jednomu tématu.

Soutěžní snímky

  • Soutěžní snímek by neměl být „z archivu“, autor by jej měl cíleně vyfotografovat právě pro příslušné kolo fotosoutěže.

  • Nejpozději v termínu vyhlášeném pro dané kolo odevzdá soutěžící jeden snímek v elektronické podobě, v barevném prostoru sRGB, ve formát JPG, zbavený EXIF informací (doporučené rozlišení je 2048 pixelů na delší straně).

  • Snímek soutěžící zašle emailem realizátorovi daného kola, povinně uvede název snímku

  • Realizátor daného kola

    • ověří, že EXIF snímku neobsahuje žádné informace, podle kterých by bylo možné identifikovat autora

    • Pojmenuje snímek RRRR-Qx-NN, kde x je číslo čtvrtletí v daném roce a NN je číslo od 1 do počtu členů klubu (náhodné), pod kterým si snímek eviduje v neveřejné pracovní tabulce (u realizátora); tento snímek bude k dispozici na webové stránce pro hlasování

    • vytvoří kopii tohoto snímku do neveřejné složky (u sebe na PC, flash paměti, …) a do jména doplní jméno autora a název snímku:
      RRRR-Qx-NN-Jméno-Autora_Název-snímku
      Složka s takto pojmenovanými snímky bude po hlasování "odtajněna" a publikována

  • Snímky budou v "anonymizované podobě" k dispozici na neveřejné stránce klubového webu nejpozději 3 dny před termínem hlasování, aby se členové mohli se soutěžními snímky seznámit ještě před vlastním hlasováním (realizátor kola publikuje všechny snímky najednou až po uzavření termínu pro odevzdání snímků).

Hlasování

  • Na poslední pracovní schůzce kvartálu (tj. v termínu uvedeném v propozicích daného kola) proběhne anonymní hlasování

  • Hlasují právě a pouze přítomní členové kromě realizátora daného kola

  • Každý hlasující dostane vytištěný hlasovací lístek s uvedením čísel a názvů soutěžních snímků a s polem pro uvedení pořadí

  • Snímky se promítají na plátno

  • Hlasující vyplňují pořadí od 1 (nejlepší) vzestupně po jedné až do posledního

  • Hlasovací lístky vhodí hlasující do urny

  • Realizátor kola po vhození všech lístků do urny tuto vybere, lístky očísluje, z lístků zapíše společně s druhým členem klubu pořadí do tabulky určené k tomu účelu.

  • Z vyplněné tabulky provede export do formátu PDF a výsledek uloží do sdílené google složky určené pro dané kolo soutěže

Zveřejnění a publikování výsledků, diskuse

  • Vyhlášení výsledků soutěže, tj. pořadí všech soutěžních fotografií proběhne bezprostředně po hlasování na schůzce

  • Zároveň s vyhlášením výsledků proběhne "odtajnění" autorů soutěžních fotografií a diskuse o fotografiích

  • Všechny snímky budou následně v odtajněné podobě uloženy na sdíleném disku v příslušné složce

  • Všechny fotografie budou publikovány na klubovém webu s uvedením pořadí.


Pravidla byla diskutována na schůzce klubu 13.2.2024