Mapový okruh Vysočina, 67.ročník
2024-2025
Pořadatel daného ročníku:
Fotoklub Vysočina z.s.
nám. Republiky 75/2
591 01 Žďár nad Sázavou
fotoklub.vysocina@gmail.com
eMail adresa je sdílena všemi členy realizačního týmu a slouží pro veškerou komunikaci ohledně soutěže.
Realizační tým:
Pavel Juráček - předseda
Pavel Černý - sběr a zpracování dat, IT zázemí
Romana Prokopová - organizace setkání
Jakub Koukal - grafik, katalog, ...
Zahájení daného ročníku: 1. listopadu 2024
Povinnosti k datu zahájení jsou uvedeny v samostatné sekci
Vyhlášení výsledků: 13-14. září 2025
Vyhlášení výsledků proběhne ve Žďáru nad Sázavou, podrobné propozice budou k dispozici s dostatečným předstihem
Zahájení daného ročníku
Organizátor ročníku pošle začátkem září všem klubům email s organizačními pokyny pro nadcházející ročník.
Do data zahájení (1.11.2024) každý účastnický fotoklub splní tyto podmínky
- Vytvoří soutěžní kolekci (viz následující sekce)
- Stáhne si tabulku pro přihlášení snímků, kde
- vyplní první list se seznamem soutěžních fotografií,
- vyplní druhý list s kontaktními informacemi na klub a hlavní osoby (předseda, map.ref.),
- třetí list tabulky je hodnotící list, vyplní se automaticky z prvního, použije se pro tisk 16 výtisků, které se přiloží ke kolekci fotografií,
- celou tabulku odešle účastnický klub pořadateli emailem (nebo přes úschovnu zároveň s fotografiemi, viz.dále)
- Vytvořenou kolekci odešle klubu, který má v okruhu nejbližší vyšší pořadové číslo.
- Pošle pořadateli přes službu uschovna.cz soutěžní snímky v elektronické podobě, pokud možno v plném rozlišení - kvůli tisku katalogu.
- Uhradí členský poplatek 2000,- Kč na účet 2802417050 / 2010
Var.symbol: PSČ místa kde klub sídlí; Text poznámky: "Poplatek MOV, název klubu".
Organizátor ročníku cca do týdne po obdržení všech přihlášek
- sestaví kompletní seznam soutěžních fotografií pro účely on-line záznamu hodnocení
- odešle každému fotoklubu odkaz na jeho on-line hodnotící tabulku, kterou uvidí pouze daný fotoklub a organizátor.
Soutěžní kolekce fotografií
Obsah kolekce ( počty snímků a autorů, ... )
- Soutěžní kolekce obsahuje 15 fotografií, vytištěných, umístěných na „nosiči“ a popsaných dle pravidel (viz dále).
- Na sestavení kolekce se podílí minimálně 3 autoři.
- Každý autor může dát maximálně 5 kusů fotografií.
- V kolekci mohou být maximálně 3. cykly fotografií ( maximálně po 5 ks ), každý takový cyklus je považován za „jeden z 15. soutěžních snímků“ (figuruje na jednom řádku registrační tabulky).
- Fotografie nesmí být ze starších ročníků MO Vysočina.
Rozměr fotografií a jejich adjustace
- Doporučený rozměr fotografií je 30 x 45 cm.
- Rozměr nosiče pro fotografie Je 35 x 50 cm.
- Rozměr fotografií, event. pasparty nesmí být větší než než podložka (nosič )
- Celá sada musí být vložena do pevného obalu přiměřené velikosti, který fotografie dostatečně ochrání při transportu.
Označení fotografií
- Na zadní straně fotografie (pro případ odlepení): Fotoklub, autor, název.
- Na přední straně nosiče: Pořadové číslo, autor, název snímku.
- Na zadní straně nosiče: Fotoklub, pořadové číslo snímku.
- U cyklů (seriálů) uveďte k pořadovému číslu (to je společné pro celý cyklus) ještě písmeno A, B, C, D, E dle počtu snímků v cyklu.
Papírové hodnotící listy
- Papírové hodnotící listy vytváří v počtu 16 ks autorský fotoklub tím, že vytiskne tabulku, prostřednictvím které zaregistroval u pořadatele (emailem) své soutěžní snímky.
- Listy slouží hodnotícím fotoklubům jako pomůcka, během diskuze do listu lze zapisovat hodnocení a tento list následně použít k vyplnění elektronického formuláře.
- Hodnotící fotokluby si založí vyplněné papírové listy pro případ budoucí kontroly.
Hodnocení fotografií a jejich koloběh
Stupnice pro hodnocení
- Hodnotí se jednotlivě každá fotografie (případný cyklus je také chápán jako jedno dílo s jednou známkou), stupnice je 1 až 10 bodů, čím lepší fotografie, tím více bodů
- Hodnocení by mělo brát zřetel na technickou stránku (kvalitu), originalitu, výtvarnou hodnotu (emoce)
Záznam a odeslání hodnocení
- Pro prvotní záznam hodnocení použije hodnotící fotoklub jeden z papírových hodnotících listů (součást kolekce), ten uchová pro případnou pozdější kontrolu
- Bezprostředně po vyhodnocení dané kolekce „mapový referent“
- vyplní
hodnoty do web-tabulky, na kterou dostal při zahájení soutěže odkaz od organizátora
- oznámí organizátorovi tuto skutečnost několika kliknutími na stránce k tomu určené.
Koloběh
- Každý fotoklub hodnotí ostatních 16 klubů, má na to cca 8 měsíců, tj. 2 kolekce každý měsíc; je nanejvýš žádoucí, aby se kolekce nikde nezdržovaly a nehromadily - komplikuje to pak situaci všem následujícím klubům.
- Bezprostředně po vyhodnocení dané kolekce zašle "mapový referent" kolekci dalšímu klubu v pořadí, tj. klubu s nejbližším vyšším pořadovým číslem.
- Poslední klub ze seznamu (Znojmo) zasílá kolekce prvnímu klubu (Blatná).
- Nezáleží na tom, zda bude odesláno přes ČP, Zásilkovnu, DPD, či jinou dopravní službu nebo zda mapu dovezete k následujícímu fotoklubu osobně. Nicméně odesílatel zodpovídá za to, že bude mapa doručená a že v případě využítí dopravních služeb a kurýrů bude mapa řádně zabalená a pojištěná na částku 5000,- Kč.
- Poslední hodnocenou kolekci (tj. kolekci toho klubu, kterému jinak kolekce v rámci okruhu posílá) zasílá každý fotoklub pořadateli (viz. adresa v záhlaví).
Tato stránka je určena pro interní potřeba soutěžících fotoklubů a jejich členů.
Není dostupná z menu, dostane se na ní ten, kdo zná adresu https://www.fotoklubvysocina.cz/mov24